Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.X

Susza 2019. Kampania edukacyjna „Susza w kranie”

21.04.2020

Susza w kranie

#suszawkranie
Case study | Klient: PUK Komorniki

 

Zadanie

Podczas suchego lata 2019 r. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Komornikach musiało poradzić sobie z trudną sytuacją – niezadowoleniem mieszkańców wynikającym z braku wody w kranach w godzinach popołudniowych. Z przeprowadzonych analiz wynikało, że niedostatki są spowodowane przede wszystkim nierozważnym użytkowaniem wody, w tym podlewaniem ogrodów wodą wodociągową. Pilną potrzebą stało się zatem przeprowadzenie akcji uświadamiającej o przyczynach takiego stanu rzeczy.

 

Założenia akcji

Ponieważ problem narastał wraz z pogłębianiem się suszy, przeprowadzenie szybkiej akcji informacyjno-edukacyjnej stało się priorytetem. Dlatego założeniem akcji był prosty, lecz dobitny przekaz, wskazujący na główną przyczynę braku wody w kranach – nieodpowiedni sposób podlewania ogrodów.

 

Nasze cele:

► Wyjaśnić, w jaki sposób upały i susza wpływają na ciśnienie wody wodociągowej.

 Wskazać przedziały czasowe, w których jest największe zużycie wody w ciągu roku.

 Uświadomić, o ile wzrasta zużycie wody z uwagi na podlewanie ogrodów.

 Promować dobre praktyki dotyczące podlewania ogrodów.

 

Hasło wiodące

Zgodnie ze wstępnymi założeniami hasło wiodące „SUSZA W KRANIE? WINNE PODLEWANIE!” miało być dobitne, bezpośrednio wskazujące na problem i jego przyczynę.

 

Hasło wiodące

 

Działania w ramach kampanii

Każde gospodarstwo domowe w gminie Komorniki, wraz z rachunkiem za wodę, otrzymało ulotkę informacyjną na temat używania wody w czasie upałów. Poza tym w przestrzeni publicznej gminy Komorniki (wiaty przystankowe, witryny informacyjne, tablice informacyjne) pojawiły się plakaty promujące akcję.

 

 

Ulotka informacyjna

 

Plakat informacyjny, wspierający akcję

 

Zarówno ulotka, jak i plakaty:

 opierały się na przemawiającej do wyobraźni grafice i dobitnym haśle,

 posiadały wartość merytoryczną: informowały o przyczynie i wskazywały łatwe rozwiązanie głównego problemu,

 ponadto na ulotce znalazły się dodatkowe informacje na temat tego, w jaki sposób i  o jakiej porze podlewać przydomowe rośliny.

Informacje o akcji znalazły się także na stronie internetowej PUK oraz w lokalnej prasie.

 

Plakat w przestrzeni publicznej gminy Komorniki

 


Dla Ciebie też przygotujemy przykuwającą uwagę
AKCJĘ EDUKACYJNĄ.

kontakt | 606 293 693 | 61 670 97 99 | susza@nonoproblemo.pl