Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.X

Kampania edukacyjna „Lubię mieć czystą sieć”

20.04.2020

#lubięmiećczystąsieć

Case study | Klient: MPECWiK Środa Wielkopolska

 

Zadanie

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Wodociągów i Kanalizacji w Środzie Wielkopolskiej zwróciło się do Nonoproblemo z prośbą o przygotowanie szerokiej akcji edukacyjnej dotyczącej różnych aspektów użytkowania i oszczędzania wody. Pierwszym zadaniem była kampania edukacyjna na temat prawidłowego korzystania z sieci kanalizacyjnej.

 

Założenia akcji

Klient zgłosił się z prośbą o przeprowadzenie wśród mieszkańców Środy Wielkopolskiej kampanii edukacyjnej podobnej do tej, którą stworzyliśmy dla PUK Komorniki. Z uwagi na to, że MPECWiK planuje kolejne działania w tym obszarze skierowane do dzieci i młodzieży, ulotka – która powstała na początek kampanii – w założeniu miała być atrakcyjna dla tej grupy wiekowej.

Nasze cele:

 Przykuć uwagę ciekawą grafiką i chwytliwymi hasłami.

 Przybliżyć 3 najczęstsze przyczyny awarii w sieci kanalizacyjnej w Środzie Wielkopolskiej.

 Wzbudzić zainteresowanie najmłodszych dzięki zabawnym wierszowanym hasłom.

 Promować dobre praktyki korzystania z sieci kanalizacyjnej.

 Stworzyć podwaliny do kolejnych działań edukacyjnych.

 

Hasło wiodące

Zgodnie ze wstępnymi założeniami hasło wiodące „LUBIĘ MIEĆ CZYSTĄ SIEĆ” miało promować dobre praktyki i przykuwać uwagę.

 

 

Slogany towarzyszące

Wsparciem dla warstwy edukacyjno-informacyjnej kampanii są wierszowane hasła dotyczące poszczególnych problemów:

 „Kiedy tłuszcz znajdzie się w rurze, to kłopoty będą duże” – wylewanie tłuszczu do kanalizacji to „tęgi problem”.

 „Mokre chusteczki w toalecie tworzą zaporę najgorszą na świecie!” – „zbite zapory” z chusteczek higienicznych to największy problem w Środzie Wielkopolskiej.

 „W sieci beton, żwir i piach – będzie zator, że aż strach” – odpady budowlane to „betonowe przeszkody” w kanalizacji.

 „Wszystkie śmieci – małe, DUŻE – powodują zator w rurze!” – nawet niewielkie odstępstwa od dobrych praktyk, mogą skutkować awarią.

 „Wodne porady nie od parady” – dodatkowe informacje na temat racjonalnego korzystania z wody.

 

Ulotka informacyjna

 

Działania w ramach kampanii

Ulotki edukacyjne, wraz z rachunkami za wodę, trafią do wszystkich gospodarstw domowych, do których wodę dostarcza MPECWiK. Uzupełnieniem dla ulotki jest także akcja edukacyjna na Facebooku, na potrzeby której powstał cykl postów, które podobnie jak ona:

 przyciągają wzrok atrakcyjną grafiką i mocnymi hasłami,

 ukazują problem, jego przyczyny oraz dobre praktyki – jak postępować,

 dostarczają także wiedzy na temat dobrych praktyk związanych z używaniem wody.

 

Facebook: grafiki do postów z wierszowanymi hasłami


Dla Ciebie też przygotujemy przykuwającą uwagę

AKCJĘ EDUKACYJNĄ.

 

kontakt | 606 293 693 | 61 670 97 99 | biuro@nonoproblemo.pl