Trzy płaszczyzny – kampanie edukacyjne dla mieszkańców gminy Kobierzyce
Klient: Kobierzyckie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Case study kampanii edukacyjnych skierowanych do mieszkańców gminy Kobierzyce
zadanie
Kobierzyckie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. zleciło Nonoproblemo przygotowanie szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej dotyczącej konsumpcji i użytkowania wody.
założenie akcji
Zgodnie z oczekiwaniami KPWiK kampania miała być prowadzona na trzech płaszczyznach i obejmować działania edukacyjne dotyczące: picia kranówki, oszczędzania wody oraz odpowiedzialnego użytkowania sieci kanalizacyjnej.
nasze cele
- Zwiększenie świadomości na temat dobrych praktyk oszczędzania wody kranowej.
- Stworzenie mody na picie kobierzyckiej kranówki oraz dostarczenie mieszkańcom informacji na temat jej wysokiej jakości.
- Promowanie dobrych praktyk korzystania z sieci kanalizacyjnej, a tym samym przeciwdziałanie powstawaniu zatorów w kanalizacji.
- Dostarczenie mieszkańcom klarownej wiedzy i praktycznych rozwiązań, w zwięzłej, łatwej do zrozumienia formie.
hasło wiodące i slogany
Klient posiadał wybrane już hasło dla jednej z kampanii – „Ekomoda z kranu woda”. Naszym zadaniem było opracowanie takich haseł i koncepcji graficznej materiałów edukacyjnych, które stworzą spójną całość – będą się jednoznacznie kojarzyć z KPWiK , zarówno wizualnie, jak i dzięki wpadającym w ucho hasłom:
- Ekomoda z kranu woda (hasło Klienta),
- Oszczędzanie wody nie wychodzi z mody (hasło stworzone przez Nonoproblemo),
- Ekokultura bez śmieci rura (hasło stworzone przez Nonoproblemo).
realizacja
W ramach współpracy stworzyliśmy:
- 3 ulotki edukacyjne – dla każdej kampanii osobno,
- 2 plakaty – dla kampanii „Ekomoda z kranu woda” i „Oszczędzanie wody nie wychodzi z mody”,
- 3 zestawy ikon (osobny dla każdej kampanii),
- pakiet grafik na potrzeby strony internetowej.
Ulotki informacyjno-edukacyjne.
Plakaty – dla kampanii „Ekomoda z kranu woda” i „Oszczędzanie wody nie wychodzi z mody”.
Grafiki na potrzeby strony internetowej.
Przekaz każdej z trzech kampanii skierowany był głównie do dorosłych mieszkańców gminy, jednak dzięki zastosowaniu wyrazistej kolorystyki i chwytliwych haseł (głównych i towarzyszących) – był interesujący również dla nieco młodszych odbiorców.