Elbląska kranówka. Zdatna do picia, warta odkrycia

Klient: Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Case study kampanii edukacyjnej skierowanej do mieszkańców Elbląga.

zadanie

Akcja dotycząca wody kranowej (Mam powody do picia elbląskiej wody) była dobrym pretekstem do przeprowadzenia nowej kampanii edukacyjnej, skierowanej do najmłodszych mieszkańców i młodzieży (a pośrednio także do opiekunów), której celem jest zwiększenie świadomości na temat tego, czym w rzeczywistości jest kranówka i jak wygląda proces uzdatniania wody.

założenie akcji

Celem kampanii było zwiększenie wiedzy oraz uświadomienie mieszkańcom, czym jest elbląska kranówka: skąd pochodzi, jakie etapy przechodzi, zanim trafi do domów oraz na czym polega proces jej uzdatniania, który sprawia, że jest bezpieczna, czysta i zdatna do picia.

nasze cele

  • Edukacja na temat uzdatniania wody.
  • Wyjaśnienie, jak to się dzieje, że woda staje się zdatna do picia.
  • Wytłumaczenie, dlaczego kranówka jest OK (jest zdrowa, bezpieczna, smaczna).

hasło wiodące kampanii

Postawiliśmy na hasło:

Elbląska kranówka. Zdatna do picia, warta odkrycia

W warstwie wizualnej hasło ponownie zostało wzmocnione wizerunkiem superbohaterki Zuzi oraz jej towarzyszki – Kranelki, znanych z poprzednich kampanii.

realizacja

W ramach kampanii powstały:

  • plakat promujący akcję edukacyjną,
  • ulotka informacyjna,
  • książeczka dla najmłodszych,
  • scenariusz oraz prezentacja do wykorzystania podczas lekcji w szkołach podstawowych,
  • koncepcja konkursu plastycznego dla najmłodszych: „Moja stylówka to kranówka”,
  • merytoryczna prezentacja dot. procesu uzdatniania wody w Elblągu dla uczniów szkół ponadpodstawowych,
  • konkurs filmowy dla młodzieży: „Kranówka – akcja” (koncepcja, filmik promujący, plakat),
  • pakiet grafik na potrzeby Internetu (posty na Facebooka, bannery na WWW).

Plakat promujący akcję edukacyjną.

Ulotka informacyjna.

Książeczka dla najmłodszych.

Prezentacja do wykorzystania podczas lekcji w szkołach podstawowych.

Merytoryczna prezentacja dot. procesu uzdatniania wody w Elblągu dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Konkurs filmowy dla młodzieży: „Kranówka – akcja” (filmik promujący, plakat).

Grafiki na potrzeby Internetu.