Przygody Fikołka i Bródki
Klient: CHB Kupiec Poznański
Case study wieloletniej kampanii edukacyjnej promującej Poznań i czytelnictwo wśród najmłodszych
zadanie
Kupiec Poznański zwrócił się do Nonoproblemo z prośbą o opracowanie koncepcji akcji promocyjnej skierowanej do najmłodszych odbiorców.
założenie akcji
Po analizie sytuacji wyjściowej uznaliśmy, że z uwagi na wyjątkowe położenie Kupca Poznańskiego (w centrum miasta) warto wykorzystać tę zaletę do zbudowania długofalowej strategii komunikacji, opartej m.in. na lokalizacji, i wykorzystywać ją w prowadzonych działaniach promocyjnych.
Logo centrum handlowego, nawiązujące do poznańskich koziołków, nasunęło zaś pomysł na to, aby stworzyć bohaterów centrum handlowego – sympatyczne koziołki, które przeżywając różne przygody, będą również przewodnikami dzieci po Poznaniu.
Od początku kampanii edukacyjnej przyświecały następujące założenia:
- forma przekazu: kolorowa, ilustrowania książeczka dla dzieci,
- zachęcenie do czytania oraz do spacerów po Poznaniu (śladami koziołków),
- zamieszczenie w każdej książeczce mapy spaceru opisanego w danej historii.
start akcji
6 części przygód bohaterów – Fikołka i Bródki – powstało w latach 2014-2019. Każda z nich była bogato ilustrowana (autorskie ilustracje) i oprowadzała czytelników po innych zakątkach Poznania.
„Wielka ucieczka, czyli pierwsza blałka Fikołka i Bródki”: spacer po poznańskiej starówce
„Wielka draka, czyli druga ucieczka Fikołka i Bródki”: wyprawa do Nowego Zoo w Poznaniu
„Wielka fontanna, czyli trzecia wyprawa Fikołka i Bródki”: trasa do Parku Mickiewicza
„Wielka szczelina, czyli czwarta, odlotowa przygoda Fikołka i Bródki”: wycieczka do Bramy Poznania
„Wielkie marzenie, czyli piąta, egzotyczna, wyprawa Fikołka i Bródki”: odwiedziny w Palmiarni Poznańskiej
„Wielka niespodzianka, czyli szósta wycieczka Fikołka i Bródki”: spacer po Cytadeli
bajeczna promocja
Kampanie edukacyjne z wykorzystaniem książeczek stały się w Kupcu Poznańskim świąteczną tradycją (akcja świąteczna przed Bożym Narodzeniem pt. „Bajeczna promocja na święta”) i niezmiennie cieszyły się dużym zainteresowaniem mieszkańców, którzy z niecierpliwością czekali na kolejne edycje.