Lubię mieć czystą sieć

Klient: MPECWiK Środa Wielkopolska

Case Study kampanii edukacyjnej „Lubię mieć czystą sieć” skierowanej do mieszkańców Środy Wielkopolskiej.

zadanie

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Wodociągów i Kanalizacji w Środzie Wielkopolskiej zwróciło się do Nonoproblemo z prośbą o przygotowanie szerokiej akcji edukacyjnej dotyczącej różnych aspektów użytkowania i oszczędzania wody. Pierwszym zadaniem była kampania edukacyjna na temat prawidłowego korzystania z sieci kanalizacyjnej.

założenie akcji

Klient zgłosił się z prośbą o przeprowadzenie wśród mieszkańców Środy Wielkopolskiej kampanii edukacyjnej. Z uwagi na to, że MPECWiK planuje kolejne działania w tym obszarze skierowane do dzieci i młodzieży, ulotka – która powstała na początek kampanii – miała być atrakcyjna dla tej grupy wiekowej.

nasze cele

  • Przykuć uwagę ciekawą grafiką i chwytliwymi hasłami.
  • Przybliżyć 3 najczęstsze przyczyny awarii w sieci kanalizacyjnej w Środzie Wielkopolskiej.
  • Wzbudzić zainteresowanie najmłodszych dzięki zabawnym wierszowanym hasłom.
  • Promować dobre praktyki korzystania z sieci kanalizacyjnej.
  • Stworzyć podwaliny do kolejnych działań edukacyjnych.

hasło wiodące
Zgodnie ze wstępnymi założeniami hasło wiodące „LUBIĘ MIEĆ CZYSTĄ SIEĆ” miało promować dobre praktyki i przykuwać uwagę.

slogany towarzyszące
Wsparciem dla warstwy edukacyjno-informacyjnej kampanii są wierszowane hasła dotyczące poszczególnych problemów:

  • „Kiedy tłuszcz znajdzie się w rurze, to kłopoty będą duże” – wylewanie tłuszczu do kanalizacji to „tęgi problem”.
  • „Mokre chusteczki w toalecie tworzą zaporę najgorszą na świecie!” – „zbite zapory” z chusteczek higienicznych to największy problem w Środzie Wielkopolskiej.
  • „W sieci beton, żwir i piach – będzie zator, że aż strach” – odpady budowlane to „betonowe przeszkody” w kanalizacji.
  • „Wszystkie śmieci – małe, DUŻE – powodują zator w rurze!” – nawet niewielkie odstępstwa od dobrych praktyk, mogą skutkować awarią.
  • „Wodne porady nie od parady” – dodatkowe informacje na temat racjonalnego korzystania z wody.

Ulotka informacyjna

działania w ramach kampanii
Ulotki edukacyjne, wraz z rachunkami za wodę, trafią do wszystkich gospodarstw domowych, do których wodę dostarcza MPECWiK. Uzupełnieniem dla ulotki jest także akcja edukacyjna na Facebooku, na potrzeby której powstał cykl postów, które podobnie jak ona:

  • przyciągają wzrok atrakcyjną grafiką i mocnymi hasłami,
  • ukazują problem, jego przyczyny oraz dobre praktyki – jak postępować,
  • dostarczają także wiedzy na temat dobrych praktyk związanych z używaniem wody.

Facebook: grafiki do postów z wierszowanymi hasłami

Plakat informacyjny