Nonoszyt
Klient: Nonoproblemo
Case study: jak przygotować jubileuszowy prezent dla klientów
zadanie
Opracowanie jubileuszowego prezentu idealnego dla klientów Nonoproblemo z okazji 10-lecia działalności agencji. Pięknego, oryginalnego, zindywidualizowanego, zapadającego w pamięć, zachwycającego formą, z efektem WOW.
założenie
Pierwszym etapem prac było określenie formy prezentu. Po analizach nasz zespół uznał, że określone podczas wstępnej dyskusji cele najlepiej będzie realizować notes, który:
- pozwoli na pokazanie potencjału graficznego i copywriterskiego agencji,
- będzie świetnym nośnikiem idei Nonoproblemo i wizytówką możliwości agencji,
- pokaże zmysł estetyczny i poczucie humoru zespołu.
Po określeniu „czym ma być” prezent, przyszedł czas na zastanowienie się, „jaki ma być”. Graficy dostali wolną rękę i stworzyli takie formy stron notatnikowych i towarzyszące im ilustracje, do których – na podstawie wspólnie wypracowanej listy luźnych skojarzeń – pozostało tylko dopisać lub dobrać treści.
realizacja
W międzyczasie trwały poszukiwania formy, która najlepiej odda charakter notesu. Początkowo nazywał się pięknoszytem, ale w trakcie realizacji projektu nazwa została zmieniona na nonoszyt – bo odzwierciedla zespół, agencję Nonoproblemo, jej idee i podejście do pracy.
Niezależnie od decyzji dotyczącej nazwy, trwały przymiarki, czyli:
- poszukiwanie optymalnego formatu – 4 godziny w sklepach, 3 w drukarniach,
- dobór papieru – sprawdzenie 5 kilogramów próbek, 3 wizyty u producentów,
- decyzja o rodzaju szycia/klejenia – wizje lokalne, próby, testy,
- wybór wykonawcy.
rezultaty (opinie klientów)
„Ja wiem, że wręczyliście go wielu osobom. Ale tak przeglądam, przeglądam i czuję, że nonoszyt jest taki mój…”
„Ja go nawet nie będę używać. Będzie stał na półce, jest taki piękny!”
„Aż boję się myśleć, co wymyślicie w przyszłym roku i w sumie już bym chciała to zobaczyć.”
„To jest świetne, do przytulenia. Doskonały nośnik firmowych wartości.”
„Zaprojektowanie nonoszytu wymagało skupienia i dopracowania szczegółów. Podeszliśmy do tego zadania tak, jak do każdego, które realizujemy – z uważnością. Poszukiwaliśmy rozwiązań, które w pełni będą realizować wytyczone cele, ale będą też niosły ze sobą wartość dodaną. W tym przypadku charakter Nonoproblemo.”
Kamila Radomska-Woźniak, szefowa Nonoproblemo