Nonoszyt

Klient: Nonoproblemo

Case study: jak przygotować jubileuszowy prezent dla klientów

zadanie

Opracowanie jubileuszowego prezentu idealnego dla klientów Nonoproblemo z okazji 10-lecia działalności agencji. Pięknego, oryginalnego, zindywidualizowanego, zapadającego w pamięć, zachwycającego formą, z efektem WOW.

założenie

Pierwszym etapem prac było określenie formy prezentu. Po analizach nasz zespół uznał, że określone podczas wstępnej dyskusji cele najlepiej będzie realizować notes, który:

  • pozwoli na pokazanie potencjału graficznego i copywriterskiego agencji,
  • będzie świetnym nośnikiem idei Nonoproblemo i wizytówką możliwości agencji,
  • pokaże zmysł estetyczny i poczucie humoru zespołu.

Po określeniu „czym ma być” prezent, przyszedł czas na zastanowienie się, „jaki ma być”. Graficy dostali wolną rękę i stworzyli takie formy stron notatnikowych i towarzyszące im ilustracje, do których – na podstawie wspólnie wypracowanej listy luźnych skojarzeń – pozostało tylko dopisać lub dobrać treści.

realizacja

W międzyczasie trwały poszukiwania formy, która najlepiej odda charakter notesu. Początkowo nazywał się pięknoszytem, ale w trakcie realizacji projektu nazwa została zmieniona na nonoszyt – bo odzwierciedla zespół, agencję Nonoproblemo, jej idee i podejście do pracy.

Niezależnie od decyzji dotyczącej nazwy, trwały przymiarki, czyli:

  • poszukiwanie optymalnego formatu – 4 godziny w sklepach, 3 w drukarniach,
  • dobór papieru – sprawdzenie 5 kilogramów próbek, 3 wizyty u producentów,
  • decyzja o rodzaju szycia/klejenia – wizje lokalne, próby, testy,
  • wybór wykonawcy.

rezultaty (opinie klientów)

„Ja wiem, że wręczyliście go wielu osobom. Ale tak przeglądam, przeglądam i czuję, że nonoszyt jest taki mój…”

„Ja go nawet nie będę używać. Będzie stał na półce, jest taki piękny!”

„Aż boję się myśleć, co wymyślicie w przyszłym roku i w sumie już bym chciała to zobaczyć.”

 „To jest świetne, do przytulenia. Doskonały nośnik firmowych wartości.”

„Zaprojektowanie nonoszytu wymagało skupienia i dopracowania szczegółów. Podeszliśmy do tego zadania tak, jak do każdego, które realizujemy – z uważnością. Poszukiwaliśmy rozwiązań, które w pełni będą realizować wytyczone cele, ale będą też niosły ze sobą wartość dodaną. W tym przypadku charakter Nonoproblemo.”

Kamila Radomska-Woźniak, szefowa Nonoproblemo