Susza w kranie
Klient: PUK Komorniki
Case Study kampanii edukacyjnej „Susza w kranie” skierowanej do mieszkańców gminy Komorniki
zadanie
Podczas suchego lata 2019 r. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Komornikach musiało poradzić sobie z trudną sytuacją – niezadowoleniem mieszkańców wynikającym z braku wody w kranach w godzinach popołudniowych. Z przeprowadzonych analiz wynikało, że niedostatki są spowodowane przede wszystkim nierozważnym użytkowaniem wody, w tym podlewaniem ogrodów wodą wodociągową. Pilną potrzebą stało się zatem przeprowadzenie akcji uświadamiającej o przyczynach takiego stanu rzeczy.
założenie akcji
Ponieważ problem narastał wraz z pogłębianiem się suszy, przeprowadzenie szybkiej akcji informacyjno-edukacyjnej stało się priorytetem. Dlatego założeniem akcji był prosty, lecz dobitny przekaz, wskazujący na główną przyczynę braku wody w kranach – nieodpowiedni sposób podlewania ogrodów.
nasze cele
- Wyjaśnić, w jaki sposób upały i susza wpływają na ciśnienie wody wodociągowej.
- Wskazać przedziały czasowe, w których jest największe zużycie wody w ciągu roku.
- Uświadomić, o ile wzrasta zużycie wody z uwagi na podlewanie ogrodów.
- Promować dobre praktyki dotyczące podlewania ogrodów.
hasło wiodące i slogany
Zgodnie ze wstępnymi założeniami hasło wiodące „SUSZA W KRANIE? WINNE PODLEWANIE!” miało być dobitne, bezpośrednio wskazujące na problem i jego przyczynę.
działania w ramach kampanii
Każde gospodarstwo domowe w gminie Komorniki, wraz z rachunkiem za wodę, otrzymało ulotkę informacyjną na temat używania wody w czasie upałów. Poza tym w przestrzeni publicznej gminy Komorniki (wiaty przystankowe, witryny informacyjne, tablice informacyjne) pojawiły się plakaty promujące akcję.
zarówno ulotka, jak i plakaty
- opierały się na przemawiającej do wyobraźni grafice i dobitnym haśle,
- posiadały wartość merytoryczną: informowały o przyczynie i wskazywały łatwe rozwiązanie głównego problemu,
- ponadto na ulotce znalazły się dodatkowe informacje na temat tego, w jaki sposób i o jakiej porze podlewać przydomowe rośliny.
Informacje o akcji znalazły się także na stronie internetowej PUK oraz w lokalnej prasie.