Z ekonatury nie śmiecę w rury

Klient: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Tomyślu Sp. z o.o.

Case study kampanii edukacyjnej skierowanej do mieszkańców Nowego Tomyśla

zadanie

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Tomyślu Sp. z o.o. zleciło Nonoproblemo realizację kampanii informacyjno-edukacyjnej skupiającej się na zatorach w sieci.

założenie akcji

Celem kampanii było zwiększenie świadomości dbania o sieć sanitarną przez mieszkańców Nowego Tomyśla i okolic. Pokazane zostały dobre postawy oraz prawidłowe gospodarowanie odpadami w trzech obszarach: łazienka, kuchnia oraz budowa.

nasze cele

  • Przybliżenie najczęstszych przyczyn awarii w sieci kanalizacyjnej w Nowym Tomyślu.
  • Edukacja i wskazanie prawidłowych postaw i odpowiedzialnego korzystania z sieci sanitarnej.
  • Wzbudzenie zainteresowania tematem najmłodszych dzięki zaproponowanym formom przekazu.

hasło wiodące kampanii

Zgodnie ze wstępnymi założeniami hasło miało promować dobre praktyki i przykuwać uwagę. Postawiliśmy na hasło: Z ekonatury nie śmiecę w rury, które zostało również przedstawione w formie graficznej.

realizacja

W ramach kampanii powstały:

  • ulotka edukacyjna zawierająca wiele informacji na temat przyczyn powstawania zatorów w sieci sanitarnej oraz dobrych praktyk,
  • animowana prezentacja na potrzeby lekcji dla przedszkolaków i uczniów szkoły podstawowej (klasy 1-3),
  • książeczka edukacyjna dla najmłodszych, w której nieustraszony Tomek z Nowego Tomyśla i jego wierny przyjaciel – jamnik Sznurek odkrywają tajemnice zatorów w nowotomyskiej kanalizacji,
  • puzzle nawiązujące do okładki książeczki,
  • zestaw 4 podkładek pod kubki.

Ulotka informacyjna.

Książeczka edukacyjna dla najmłodszych.

Puzzle.

Podkładki pod kubki.

Animowana prezentacja.